НХХ

Нэгж хичээлийн хөтөлбөр
Сэдэв: Зурган мэдээлэл боловсруулах
Агуулгын тогтолцоо ба бүрэлдэхүүн хэсэг: Зургийн дүрслэл, түүний хэлбэрүүд, файлын сангаас бэлэн зурагтай ажиллах, засварлах, зургийн эффект
Хамрах хүрээ:
Мэдээлэл зүйн суурь боловсрол стандартын мэдлэг чадварын хүрээг хамрана.
9 дүгээр ангийн сурагчид ашиглана.
Зорилго: Сурагчдад Paint.Net программ ашиглан зурган мэдээлэл боловсруулж сурах.
Зорилт:
Зургийн дүрслэл, түүний хэлбэрүүд
Файлын сангаас бэлэн зурагтай ажиллах, засварлах
Зургийн эффект Paint.Net программ ашиглан зурган мэдээлэл боловсруулж сурна.
Агуулгын залгамж холбоо:
Өмнө нь судалсан агуулга
Одоо судлах агуулга
Цаашид судлах агуулга



Paint программ ашиглан зурагтай ажиллах
- Зургийн дүрслэл, түүний хэлбэрүүд
- Файлын сангаас бэлэн зурагтай ажиллах, засварлах
- Зургийн эффектPaint.Net программ ашиглан зурган мэдээлэл боловсруулж сурна.



Зураг боловсруулах программ судлах (photoshop)



Нэгж хичээлийн хөтөлбөрийн  үлгэрчилсэн төлөвлөлт:

Ээлжит хичээлийн сэдэв

Цаг
Сурах, судлах агууллага
Сурагчдыг хөгжүүлэх
Мэдлэг
Чадвар
Хэрэглээ
1
Зургийн дүрслэл, түүний хэлбэрүүд

1
Зургийн хэмжээ, нягтаршилт, пикселийг мэдэх
Paint.Netпрограмм ашиглаж сурах
Зурган мэдээллийг боловсруулах
2
Файлын сангаас бэлэн зурагтай ажиллах

1
Зурагтай ажиллах, засварлаж сурах
Paint.Net программыг ашиглан зураг засварлаж сурах
Зурган мэдээлэл засварлах
3
Зургийн эффект
2
Зургийн эффект, өнгө хувилгалт хийх
Зурганд эффект өнгөний хувилгалт хийж сурах
Зурганд эффект өнгөний хувилглт хийх
4
Бататгах
1
-
-
-

Хичээлийн хөтөлбөрийн цагийн төлөвлөлт:
Хичээл
Ээлжит хичээлийн төлөвлөлт
Цаг
Судлагдахуун
Ур ухаан
I
Зургийн дүрслэл, түүний хэлбэрүүд

1
Зургийн хэмжээ, нягтаршилт, пикселийг мэдэх
Paint.Net программ ашиглаж сурах
II
Файлын сангаас бэлэн зурагтай ажиллах

1
Зурагтай ажиллах, засварлаж сурах
Paint.Net программыг ашиглан зураг засварлаж сурах
III
Зургийн эффект

1
Зургийн эффект, өнгө хувилгалт хийх
Зурганд эффект өнгөний хувилгалт хийж сурах
IV
Бататгах
1
Тестийн шалгалт
Тестийн шалгалт

Сургалтын хэрэглэгдэхүүн: 
Ø   Компьютер
Ø  Ээлжит хичээлийн  хөтөлбөр
Ø  Проектор (Сурагчидад ангийн аль ч хэсгээс харагдахуйц тод байх)
Ø  Сурах бичиг (ЕБС-ийн 12 жилийн сургалттай 9-р ангийн сурах бичиг (33-40хуудас)
Ø  Анги (Хичээл явуулах нөхцөл бүрдүүлсэн)
Ø  Шохой (Өнгийн/Улаан,  ягаан,  шар, улбар шар/)
Ø  Самбар:
-Самбарын дээд хэсэгт он, сарыг бичнэ.
-Самбарын зүүн дунд хэсэгт сурах бичгийн шаардлагтай хуудасын дугаарыг бичих.
-Самбарын баруун дунд хэсэгт гэрийн даалгаварыг бичих.
Арга зүй зохион байгуулалт:
·         Сурагчид бие даан ажиллана.
·         Нийт сурагчдад хичээлийн агуулга болон сэдэвийг товч танилцуулна.
·         Багш сурагчдын хийх даалгаврыг тайлбарлана.
·         Сурагчид үзэл бодлоо илэрхийлж хичээлд идэвхитэй оролцоно.
Багшийн анхаарах  зүйл:
·         Бичвэр мэдээлэл  боловсруулах  программ  суулгасан  байх
·         Хичээл  бүрийн  үйл  ажилгаанд  шаардлагатай хэрэглэгдэхүүнийг  бэлтгэх
·         Сурагчдыг  чиглүүлэх үүргийг  гүйцэтгэх, сурагчдын хийж чадахгүй мөн ойлгохгүй  байгаа зүйлсийг тайлбарлаж өгөх туслах.
·         Жишиг даалгаварыг  бэлтгэх
Сурагчын  анхаарах зүйлс:
·         Ээлжит хичээлүүдэд  идэвхтэй  оролцох
·         Ойлгомжгүй болон ойлгохгүй  байгаа зүйлсийг багшаас  асууж лавлах
·         Багшын өгсөн  даалгавар дасгалыг  цаг  тухайн  үед нь хийж гүйцэтгэх
Үнэлгээ: Ээлжит  хичээлийн онцлогыг  харгалзан  үнэлэх зарчмын  дагуу  дараах  байдлаар үнэн  зөв  үнэлнэ.














Хичээлийн төрөл: Шинэ мэдлэг түгээх хичээл.

Үнэлгээ:
Үйл ажиллагаа
Үнэлгээ
Оноо
1
Ажлын хуудас

Хангалттай-3
Дунд-2
Дэмжлэгтэй-1
Хангалтгүй-0
2
Дасгал даалгавар

Чадсан-2
Дутуу-1
Чадаагүй-0
Юу мэддэг болсон бэ?                         
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Юу чаддаг болсон бэ?
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Багшид өгөх санал хүсэлт
......................................................................................................

 Хичээл хоорондын уялдаа холбоо:














Босоо  холбоо:













No comments:

Post a Comment